راهنمای انتخاب سطل زباله مناسب

راهنمای انتخاب سطل زباله مناسب

به دلیل ضرورتی که در شیوه دفع زباله وجود دارد تصمیم گرفتیم این مطلب را به راهنمای خرید سطل زباله اختصاص دهیم. زباله در تمام محیط ها از جمله خانه، محل کار، محیط های عمومی، خیابان ها و … تولید می شود و هیچ راهی برای جلوگیری از تولید آن وجود ندارد. اما نحوه جمع آوری زباله ها نقش مهمی در بهداشت محیط زیست ایفا می کند. در راهنمای خرید سطل زباله به نکات مهمی از جمله انواع سطل زباله و نحوه انتخاب آن ها خواهیم پرداخت.

با استفاده از راهنمای خرید سطل زباله مناسب می‌توانید سطل زباله مناسب تهیه کنید؛ ضمن خلاصی از شر بوهای بد از آلودگی‌ها هم دور باشید. انواع مدل‌های سطل زباله برای حل این مشکل تولید شده‌اند؛ اما لازم است برای محیط‌های مختلف گزینه مناسب خود را انتخاب کنید؛ بنابراین، لازم است که برای خرید، جست‌وجو کنید.

کمرباریک 50 سانت بادبزنی مشکی مات دیتیل

سطل آشغال

مهم ترین نکته ای که در راهنمای خرید سطل زباله وجود دارد این است که قبل از انتخاب و خرید، محیط را بشناسید. در هر کدام از محیط ها، زباله های مختلفی تولید می شود. به طور مثال زباله های تولیدشده در محل کار یا اتاق کار اغلب از نوع خشک هستند. اما زباله هایی که در آشپزخانه تولید می شوند تر هستند و سطل آشغال هایی که برای این مکان ها انتخاب می شوند دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

سطل زباله آشپزخانه از ابعاد بزرگ تر و متریال ضدزنگ ساخته شده تا مقاومت زیادی در برابر زباله ها و رطوبت ناشی از محیط داشته باشد. به طور کلی زباله ها به چند دسته گوناگون تقسیم می شوند که برخی از آن ها قابلیت بازیافت دارند و برخی دیگر بازیافت پذیر نیستند. به همین دلیل باید هر کدام از آن ها را در سطل های مخصوص به خود قرار داد تا بازیافت آن ها آسان تر شود.

  • زباله های عادی : زباله های خشک و جامد که اغلب ما تولید می کنیم زباله عادی نامیده می شوند. کاغذ، پلاستیک، قوطی، شیشه و … در این دسته قرار می گیرند.

  • زباله های ارگانیک : بخش عمده ای از زباله های تولیدشده در منزل ارگانیک هستند. به طور مثال زباله های باغبانی، گوشت فاسد شده و … در این بخش قرار می گیرند.

  • زباله های بیمارستانی : این زباله ها که در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها تولید می شود می توانند عفونی یا غیرعفونی باشند.

  • زباله های صنعتی: این زباله ها ناشی از فعالیت صنایع مختلف می باشند.

  • زباله های خطرناک : تمام مواد سمی، خطرناک، قابل اشتعال، واکنش دهنده، حشره کش ها، لامپ ها، دماسنج و … جزو زباله های خطرناک محسوب می شوند.

انواع سطل زباله از نظر کاربرد

در راهنمای خرید سطل زباله ابتدا زباله های مختلف را معرفی کردیم تا بدانیم که بهترین سطل برای نگهداری هر کدام چیست؟ پیشنهاد می کنیم بعد از شناخت کافی از این وسیله ظاهرا ساده اما مهم، خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که امروزه تنوع در طرح و رنگ این کالا بسیار زیاد شده به قدری که برخی از مواقع به عنوان جزئی از دکوراسیون خانه به شمار می رود.

سطل زباله خانگی

در حال حاضر رایج ترین سطل زباله، سطل زباله خانگی می باشد که از بیشترین تنوع در طرح و رنگ نیز برخوردارند. این محصول که در ابعاد مختلف ساخته می شود برای قرارگیری در مکان هایی همچون آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن و سایر نقاط خانه مناسب است.

سطل آشغال یکبار مصرف

سطل زباله های یکبار مصرف برای مواقعی مناسب هستند که شما قصد طبیعت گردی دارید و نگران جمع آوری زباله ها هستید. این سطل ها از مواد کاملا طبیعی ساخته شده اند و به راحتی جذب طبیعت می شوند.

سطل زباله پزشکی

این سطل ها برای جمع آوری و نگهداری زباله های بیمارستانی ساخته می شوند. همان طور که قبلا اشاره کردیم زباله های بیمارستانی می توانند عفونی یا غیر عفونی باشند. قطعا زباله های عفونی از حساسیت بیشتری در خصوص جمع آوری و امحاء برخوردارند.

سطل زباله تجاری

زباله هایی که در کارخانجات تولید می شوند به قدری زیاد هستند که قابل نگهداری در سطل های خانگی و معمولی نیستند. اگر زباله ها خطرناک نباشند می توان از سطل های بزرگ برای جمع آوری آن ها استفاده کرد.

نکات مهم در هنگام خرید سطل زباله

نکاتی که در راهنمای خرید سطل زباله به آن اشاره کردیم در این بخش حائز اهمیت هستند. به طور مثال شما در هنگام خرید این محصول، باید نوع آن توجه کنید. سطل های پلاستیکی برای محیط های مرطوب، سطل های فانتزی برای محیط کار و اتاق کار، سطل های استیل و برنزی برای اتاق پذیرایی مناسب هستند. توجه داشته باشید که انواع سطل زباله باید حتما قابلیت شستشو داشته باشد تا به مرور زمان بوی نامطبوع به خود نگیرد. علاوه بر آن توجه به حجم و گنجایش آن نیز مهم است. افرادی که قصد دارند به طور مداوم آشغال ها را از خانه بیرون ببرند می توانند سطل های کوچک تر را انتخاب کنند. در غیر این صورت سطل هایی با ابعاد بزرگ تر برای آن ها مقرون به صرفه تر خواهد بود.

جنس تولیدی سطل زباله

سطل‌های زباله را از جنس‌های مختلفی می‌سازند. استیل، پلاستیک، چوب و سرامیک، چند مورد از این مواد اولیه برای ساخت بهترین مدل های سطل زباله است. هر کدام از این موارد در موقعیت‌های مختلف گزینه مناسبی هستند. برای مثال، سطل زباله‌ای که از پلاستیک تهیه می‌شود، مقرون‌به‌صرفه است و همین مساله باعث می‌شود که افراد زیادی این جنس را انتخاب کنند.

یا سطل زباله ضد حریق مناسب هتل ها مراکز تجاری و مکان های عمومی است که ممکن است زباله های قابل اشتعال داشته باشند.

و غیره …

طراحی و شکل ظاهری سطل زباله

سطل زباله در مدل‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. حتی برخی از تولیدکننده‌ها برای کودکان مدل‌ها و طرح‌های مناسب سن آن‌ها را تولید می‌کنند؛ بنابراین، هنگام انتخاب لازم است که مشخص کنید، قرار است برای کدام محیط و چه کسی این سطل زباله را تهیه می‌کنید تا با توجه به آن، گزینه مناسبی را بخرید.

پدال سطل زباله

بعضی‌اوقات دلتان نمی‌خواهد که به سطل زباله دست بزنید تا آشغال را در آن بریزید. در این شرایط، بهتر است از سطل‌هایی که پدال دارند، استفاده کنید. پدال در قسمت پایین آن‌ها نصب می‌شود و با فشار دادن پا روی آن، در باز می‌شود و زباله را داخلش می‌اندازید. این مدل‌ها معمولا برای محیط‌هایی مانند سرویس بهداشتی که بهداشت اهمیت فراوانی دارد، استفاده می‌شوند.

کارایی مدل های مختلف

در راهنمای خرید سطل زباله باید اشاره کنیم که علاوه بر زیبا بودن و جنس مرغوب، لازم است سطل، کاربردی هم باشد. اگر زمان استفاده از سطل برسد، اما متوجه شوید که قرار نیست در محل موردنظرتان از آن استفاده کنید؛ خرید خوبی نداشته‌اید؛ بنابراین، قبل از این‌که برای خرید اقدام کنید، حتما ببینید که برای کجا می‌خواهید این محصول را بخرید. مثلا اگر آشپزخانه شما نیاز به سطل زباله داشته ‌باشد، خوب است که از نوع دو لایه استفاده کنید. در واقع در این مدل سطل، لایه داخلی قابل جدا شدن و تمیز کردن هستند و یک انتخاب مناسب برای زباله‌های تر آشپزخانه به‌حساب می‌آیند؛ چون لازم است هر روز خالی شوند تا فضا بوی بد نگیرد.

ریل دار بودن سطل زباله

همه سطل‌های زباله کوچک نیستند که وقتی پر شدند، به‌راحتی آن‌ها را بلند و خالی کنید. برای محیط‌های تجاری و شلوغ لازم است از سطل‌هایی که بزرگ هستند، استفاده شود. در این هنگام، جابه‌جا کردن آن‌ها کار آسانی نیست و انواع ریل‌دار برای جابه‌جایی آسان مناسب‌تر هستند.

و در آخر

سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. برای خرید کالای با کیفیت به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید و در صورت داشتن سوال یا ابهامی با ما در تماس باشید. همچنین میتوانید دیگر مقالات ما را در اینجا مشاهده کنید.